Celý systém, který TRAILTOUR pohání je sice téměř 100% automatický a velmi jednoduchý, ale i tak se objevuje pár situací, kde se mohou věci zadrhnout. Na následujících řádcích naleznete ideální postup řešení nejčastějších potíží, se kterými se můžete setkat.
a) špatně zadané údaje - pokud při registraci něco spletete a nezadáte si klub, dáte špatný mail, atd... tak z toho bohužel není jednoduché cesty a ven a celé se to musí řešit ručně. Ideální postup je napsat email na vit.knezinek@vavrys.cz kde popíšete svůj problém (např. letošní oblíbené - "zapomněl jsem si vyplnit klub") a vaše iniciály jméno a registrační email.
b) chyba propojení se Strava - obvykle znamená, že se vůbec neobjevíte ve výsledcích - před registrací si pečlivě zkontrolujte, že jste v prohlížeči přihlášení ke SVÉMU/SPRÁVNÉMU účtu Strava, že máte vyplněné pohlaví a že jsou aktivity nastavené jako veřejné (public). S těmito zásadními parametry Strava účtu už po celou dobu konání TT nehýbejte. Pokud se zaregistrujete, ale nejste ve výsledcích, tak to obvykle znamená, že se při propojení se Strava něco pokazilo. Zkontrolujte tedy ve svém profilu vše výše uvedené a jako první krok zopakujte první krok registrace - autorizace Strava - jakmile registrace skočí na vyplnění osobních údajů, tak už můžete prohlížeč zavřít. Následně vyčkejte do dalšího přepočtu výsledků (viz info na webu v sekci průběžné pořadí). Pokud se ani tentokrát neobjevíte ve výsledkové listině, tak pište na vit.knezinek@vavrys.cz a pokusíme se vypátrat, kde se stala chyba.
Pokud úspěšně projdete registrací, tak na vás čekají nástrahy v podobě párování etap a načítání výsledků viz níže.
a) nespárovaný segment - GPS neměla svůj den, kousek jste si zaběhli, nebo byly skvrny na slunci... ať už je důvod jakýkoliv a vám se segment nespároval, tak je postup následující. Jako první použijte "Potential Segment Match Analysis Tool" na Strava viz tento návod.
Podporu Strava.com můžete kontaktovat pomocí chatovacího okna na tomto odkazu: https://support.strava.com/hc/en-us (je nutné se nejprve přihlásit ke svému strava účtu).
při drobných odchylkách obvykle s dodatečným párováním není problém a během několika dnů Strava vše vyřeší. Tím ale řešení tohoto problému nekončí. Mechanismus počítající výsledky z kapacitních důvodů kontroluje pouze nové aktivity ve vašem profilu. Jakmile už aktivitu jednou prošel a nenašel na ní segment s etapou, tak si jí odškrtne a už se k ní nikdy nevrací. Z toho důvodu se zpětně spárovaný segment nikdy nedostane do výsledků automaticky a je třeba napsat na vit.knezinek@vavrys.cz kde uvedete, že vám strava dodatečně spárovala segment a přidáte odkaz na konkrétní aktivitu na Strava, které se to týká.
Pokud vám Strava párování zamítne, tak mi napíšete mail rovnou, přiložíte odkaz na aktivitu a pokusíme se vyřešit. Pokud jste "jen" kufrovali, nebo ustřělila GPS, tak s tím nemáme problém a výsledek dopočítáme ručně podle elapsed time na aktivitě.
Neřešitelný problém jsou chybějící data ze začátku, nebo konce etapy a celkově nekompletní záznam (omylem stopnuté hodinky apod.). Tady se nemáme od čeho odrazit a jediná možnost je absolvovat etapu znovu. To platí i pokud si etapu střihnete v opačném směru
Mějte prosím na paměti, že Trailtour je dlouhodobá soutěž a výsledky jsou relevantní až za půl roku. Společně s naší omezenou kapacitou, kterou můžeme tomuto projektu věnovat jsme došli k tomu, že potíže řešíme téměř vždy po větších dávkách = postupně evidujeme vše co nám posíláte a řešení se provádí hromadně a jednou za čas. Prioritu mají věci spojené s průchodností etap, ty se snažíme vyřizovat obratem. Před absolvováním etapy se vždy raději mrkněte na web, jestli se v detailu etapy neobjevilo nějaké upozornění (přeznačení TZ, těžba, změna trasy, ...)
Pokud máte nějaké potíže, tak rovnou pište na mail a ne na messenger, whatsapp, nebo instagram. Stejně vás budeme nutit přeposlat zprávz znovu mailem. Pokud totiž napíšete v sobotu večer na FB, tak je téměř 100% jistota, že do nejbližšího pracovního dne věnovaného TT tato zpráva zapadne.
Velmi často se vyplatí jednoduše počkat do dalšího updatu. V docela vysokém procentu případů se problém sám vyřeší po nejbližší aktualizaci výsledků. Psát mail s prosbou o pomoc tak začněte ideálně nejdříve následující den.
Buďte prosím trpěliví, protože jednou za čas může být dvakrát za týden i jednou za dva týdny (během zítřka budu zpracovávat hromadně všechny požadavky nahromaděné od začátku TT a začneme se tím prokousávat). Nemusíte mít strach, protože všechny změny se projeví retrospektivně, takže pokud vám teď doplníme klub, tak se klubu přičtou body i za etapy, které už jste stihli absolvovat atd atd...